Preduzetnička akademija – realizuj svoju poslovnu ideju!

Imate poslovnu ideju ali vam treba pomoć u realizaciji? Želite naučiti više o preduzetništvu i o tome kako pokrenuti vlastiti biznis? Univerzitetski preduzetnički centar (UPC) organizuje Preduzetničku akademiju za mlade koji su zainteresovani za preduzetništvo. Preduzetnička akademija je prilika da savladate vještine i steknete znanja neophodna za realizaciju vaše poslovne ideje.

Preduzetnička akademija počinje u martu 2016. godine. Tokom tri mjeseca, učesnici će proći kroz 6 modula, pri čemu će se radionice održavati svake 2 sedmice, kako bi se učesnici pružilo dovoljno vremena da rade na konkretnim zadacima u razvoju svoje poslovne ideje. U junu će se održati lokalno takmičenje za najbolju poslovnu ideju a pobjednci će nastaviti rad kroz inkubaciju u okviru Univerzitetskog preduzetničkog centra. U oktobru će se održati regionalno takmičenje na kojem će učestvovati pobjednici lokalnih takmičenja.

Preduzetnička akademija će vam pružiti znanja iz poslovnog planiranja, organizacije poslovnog procesa, finansijskog planiranja, marketinga, ali vam i pružiti uvid u način razmišljanja preduzetnika, povezati vas sa drugim mladim ljudima i budućim preduzetnicima, omogućiti razmjenu ideja i stvaranje partnerstava. Učesnici će dobiti priliku predstaviti svoje ideje pred investitorima koji će podržati ideje koje im budu privlačne i za koje budu smatrali da imaju budućnost. Učesnici mogu, pored inkubacije, očekivati i druge vidove podrške pri realizaciji svoje ideje.

U vrijeme kada pronaći zaposlenje postaje sve teže, potrebno je okretati se samozapošljavanju. Brojni primjeri mladih preduzetnika svjedoče nam o ljudima koji su svoju sudbinu uzeli u svoje ruke, pokrenuli preduzeća i izborili se za svoj uspjeh. Možete biti oni koji zapošljavaju ili oni koji vječito traže posao, na vama je da odlučite šta želite u životu!

Preduzetnička akademija se sprovodi u okviru TEMPUS projekta „iDEA Lab – Razvoj studentskog preduzetništva i otvorenih inovacija u saradnji univerziteta i privrede“. Partner u realizaciji preduzetničke akademije je Agencija za digitalni marketing „DigiVox“ iz Banja Luke.

Prednost će imati studenti sa konkretnim poslovnim idejama. Rok za prijave je 8. mart, a prijaviti se možete putem ovog linka. Sve informacije možete dobiti na  mejlove upc@unibl.rs ili aleksandar@digivox.ba

Facebook uvodi Messenger oglašavanje!

U javnost je procurio dokument koji navodno govori o planovima Facebooka da uvede novu funkciju – Messenger oglašavanje. Ovo će kompanijama koje se oglašavaju putem ove društvene mreže omogućiti slanje oglasa putem poruka. Ovaj dokument kompanija Facebook poslala je nekim od svojih najvećih oglašivača, a sadržaj dokumenta obznanjen je strane od TechCrunch-a, no sam dokument se još uvijek čuva u tajnosti. Kako prenose izvori iz TechCrunch-a, dokument otkriva da će Messenger oglašavanje pružiti nove mogućnosti za oglašavanje. Ukoliko se ova informacija pokaže kao tačna, to će značiti da Facebook komercijalizuje Messenger. No postoji caka. Ova mogućnost biće ograničena samo na korisnike s kojima su preduzeća putem svojih fb stranica prethodno komunicirala putem chata. Drugim riječima, slaćete poruke samo ljudima s kojima ste se dopisivali. Facebook je ovaj dokument poslao svojim najvećim oglašivačima kako bi na vrijeme počeli pripremu, tj komunikaciju sa korisnicima putem Messengera, kako bi im mogli koristiti Messenger oglašavanje kad ova funkcija bude pokrenuta.

Glasnogovornici Facebooka su se oglasili ovim povodom i izjavili kako neće komentarisati glasine i špekulacije. „Naš cilj je da stvorimo kvalitetno i privlačno iskustvo za 800 miliona korisnika Messengera širom svijeta a to uključuje i obezbjeđivanje da naši korisnici ne dobijaju neželjene poruke bilo kog tipa.“ Facebook nije demantovao navode, što je kod mnogih izazvalo vjerovanje da su ovi navodi tačni.

Messenger je jedan od Facebook-ovih najpopularnijih proizvoda sa najbržom stopom rasta i sa 800 miliona aktivnih korisnika. Na sreću običnih korisnika, Facebook neće dozvoliti brendovima da šalju oglase bilo kome, niti svim ljudima koji su im lajkovali stranice. Samo onima koji su dobrovoljno vodili konverzaciju sa preduzećem, moći će se poslati oglasi. Ovaj pristup bi trebao ograničiti spamovanje i neprijatnosti.

Facebook sada vrši pritisak na brendove da počnu aktivnije koristiti Messenger, kako bi uvjerili i ohrabrili korisnike da im šalju poruke, da bi im kasnije mogli poslati oglase.  Još uvijek se ne zna šta će preduzeća moći staviti u oglase, ali smatramo da će to biti:

  • Informisanje korisnika novim ponudama, poklonima i drugim promocijama.
  • Najava novih proizvoda i podsticanje njihove kupovine putem intertneta
  • Objavljivanje novih snimaka, GIF-ova ili drugih sadržaja kreiranih od strane brenda.
  • Praćenje i obavještavanje korisnika vezano za cijene i zalihe proizvoda.

Naravno, postoji šansa da Messenger oglašavanje da negativne povratne informacije, a Facebook zasigurno ne želi pokvariti iskustva svojih korisnika i nagnati ih da pređu na druge platforme. Iz tog razloga, opcija koja će izmijeniti Messenger kakav poznajemo će se temeljno i polako testirati, kako cijeli plan ne bi pao u vodu.

Facebook je uložio godine rada, razvoja i ogromne sume novca u Messenger. Iskoristiti aplikaciju kako bi zaradili novac umjesto da je daju svijetu besplatno, čini se kao sasvim opravdan potez od strane kompanije koja iznova pronalazi načine da naplati svoju popularnost i opšteprihvaćenost.

UPUTSTVO: Kako da napravite custom tabove na vašoj FB stranici

U zadnje vrijeme često dobijam pitanja vezana za izradu custom tabova na Facebook stranicama. Ukoliko niste sigurni o čemu je riječ, pogledajte uživo na ovom linku.

Osim što u pitanju atraktivan i privlačan dodatak vašoj stranici, custom tab može biti i koristan marketinkši alat. Pomoću ovih tabova možete kreirati jednostavne landing stranice sa call-to-action elementima, ubacivati različit interaktivan sadržaj, pa čak i graditi mailing liste!

Šta vam je potrebno:

  • Hosting
  • Osnovno znanje HTML-a i CSS-a.
  • Domen sa SSL certifikatom (opcionalno, ali preporučljivo).

Ne znate HTML, a želite custom tab? Nemate SSL certifikat ili ne znate kako da ga podesite? Kontaktirajte me na gradimir@digivox.ba .

Proces:

Prvi korak je registracija na Woobox.

Woobox je web aplikacija koja pojednostavljuje kreiranje kampanja na društvenim mrežama.  U pitanju je plaćeni servis sa mnogo odličnih mogućnosti, ali postoji i besplatni plan koji između ostalog, omogućava i kreiranje custom tabova.

Nakon kreiranja naloga i povezivanja sa FB-om, otiđite na ovu stranicu.

Dobićete prozor koji izgleda ovako:

woobox page

Odaberite jednu od vaših stranice, te kliknice na f ikonicu (ispod će vam pisati Static tabs)

static tabs

Otvara vam se novi prozor, te sada trebate kliknuti na HTML FANGATE TAB. Nakon toga dobijate sledeće:

Fangaterr

E sada dolazimo do SSL certifikata. Ukoliko imate SSL certifikat, odlično! Kreirate vlastitu HTML landing stranicu sa svim elementima po vašoj želji, te ju uploadujete na vaš host, na domen sa SSL certifikatom.. Možete ubaciti video, opt-in forumu, foto album… Sve što ide i na klasični HTML.

Takva situacija je na DigiVox stranici koju sam linkovao na vrhu. Vrlo lako možete razviti vlastititi template, ili preuzeti postojeći sa neta. Bilo da skidate ili razvijate vlastiti, preporučujem da koristite bootstrap framework. Još jedna stvar na koju morate paziti je da vam HTML kod bude optimizovan za širinu od 810px.

Nakon što ste uploadovali vaš landing page na host, vratite se na >>EDIT TAB CONTENT<< prozor (slika iznad), pod >>PAGE SOURCE<< kliknite na URL te ubaciti link vaše landing stranice! Čestitam, to je to, imate vaš vlastiti tab! Ostalo vam je samo da podesite naziv taba i fotografiju, to radite pod Tab Settings.

Ukoliko nemate SSL certifikat, možete koristiti HTML editor sa woobox-a, koji vidite na slici iznad. On će vam nuditi samo osnovne opcije, te bih vam ipak preporučio SSL varijantu.

Imate bilo kakvih pitanja? Pišite u komentar, ili me kontaktirajte na gradimir@digivox.ba .

Kako je Fejsbuk pobijedio UN ili koliko su društvene mreže prijatelj vašem biznisu.

Najveća društvena mreža na svijetu, Fejsbuk, ovih dana je obilježavala svoj rođendan. Povodom ovog jubileja su napravili kampanju promocije prijateljstva, kao osnovne vrijednosti koja krasi ovu mrežu. O tome kako je nastao Fejsbuk i na koji način, neću pisati, to već sigurno svi znamo. Ono o čemu ću pisati jeste, sad već famozni Friendship video (ili video prijateljstva) sa heštegom friensday (#friendsday). Ovaj video je plasiran kako bi sve nas podsjetio da imamo prijatelje, na divne momente provedene zajedno i vrijeme koje neumoljivo prolazi. Možda će se neko zapitati šta ima famozno u običnom videu koji prikazuje fotografije fejsbuk korisnika sa njihovim prijateljima. Pa, iskreno, ništa. To je sasvim prosječan i običan video da se o njemu nema šta posebno pisati, a o heštegu pogotovo. No nešto drugo je itekako bitno i interesantno svakome koga zanimaju trendovi oglašavanja i društvene mreže mreža, a to je pometnja i zavrzlama koja je nastala kao produkt ove simbolične proslave Fejsbukovog rodjendana na globalnom nivou.

Još jedna stvar, Ujedinjene nacije. Kakve veze Ujedinjene nacije (UN) imaju sa ovom pričom? Ne mnogo, osim što je UN već proglasio 30. jul za međunarodni dan prijateljstva na inicijativu UNESCO-a imajući na umu viziju da prijateljstvo medu ljudima, zemljama, kulturama i individualcima može stvoriti uslove mira i graditi mostove među zajednicama.

Pažljivom čitaocu se sad već javlja ideja ovog teksta, a to je postojanje dva dana prijateljstva, jednog koje je proglasio UN, najveća svjetska organizacija koja okuplja 193 države i drugog, kojeg je proglasio Fejsbuk, društvena mreža. Doduše, mora se priznati da ovaj Fejsbukov nije zvaničan, bar što se tiče svih drugih osim Fejsbuka. Ono što je fascinantno je činjenica da su mnogi, ne ulazeci dublje u samu tematiku datuma, uzeli ovaj Fejsbukov za zvanični dan prijateljstva, i pored videa koji je Fejsbuk plasirao, pisali objave poput „Srećan vam svjetski dan prijateljstva“. Na različite načine su obilježili ovaj dan i veličali ovaj ljudski odnos, dijeleći sa svojim onlajn jaranima sve ono što se može podvesti pod prijateljstvo i dan prijateljstva. Naravno, sad je već jasno da su mnogi pogriješili obilježavajuci dan prijateljstva pola godine ranije, no ko još mari za datume. Bitna je jedna druga stvar.

Bitna je moć jedne društvene mreže da kreira mišljenje i utiče na ponašanje miliona ljudi širom svijeta, navodeći ih da se ponašaju u skladu sa onim što su celnici ove mreže željeli postići. Ta moc se ogleda u povjerenju (neću se usuditi reći naivnosti korisnika) koje ova društvena mreža ima medu korisnicima koji svakodnevno dobijaju korisne i manje korisne informacije provodeci vrijeme “surfajuci” Facebook-om.

Ljudima koji su dio komunikacijskih procesa na društvenim mrežama je odavno poznata moc ovih. Mudriji među nama tu moc svakodnevno koriste da kreiraju svijest o različitim sadržajima, a najviše za kreiranje svijesti o različitim poslovima i brendovima na globalnom i lokalnom nivou. Primjer sa obilježavanjem dana prijateljstva govori u korist konstatacije da je moć društvenih mreža u današnjem svijetu, zaista neprikosnovena i da efikasnijeg kanala komunikacije trenutno nema, uzimajući u obzir cost benefit (uloženo-dobijeno) polazišta. Društvene mreže poput Facebook-a imaju daleko veći domet nego tradicionalni mediji (televizija, radio, novine). Prosto rečeno, sa manje novca više ljudi vidi vašu reklamu, sadržaj, proizvod…sve što poželite. Sve što je potrebno jeste da imate nekog sa iskustvom u oglašavanju putem društvenih mreža, kako biste postigli maksimalne rezultate.

Kada se sagleda navedeno, onda se kao logičan izbor promocije javlja nastup na društvenim mrežama i postaje sasvim jasna ideja o tome kako društvene mreže mogu biti prijatelj vašem poslovanju. Ako Fejsbuk može svoj rođendan učiniti svjetskim danom prijateljstva, možete i vi vaš proizvod ili uslugu učiniti viđenim od strane ciljanog tržišta.