7 stvari neophodnih za efikasnu kampanju na društvenim mrežama

Nema sumnje u to da društvene mreže danas igraju ogromnu ulogu u sticanju novih klijenata ili povećanju opšte svijesti o brendu. Ali, ako niste u koraku sa igrom, stvari vrlo brzo mogu da krenu nizvodno i vaša kampanja vam se može obiti o glavu.

A igra se kreće tako brzo, da vam je potrebno više resursa nego ikada do sada da biste ostali u toku kada je marketing na društvenim mrežama u pitanju.

Najbitniji, ključni resurs, je razumijevanje psihologije potrošača. Ako ne razumijete vaše potrošače, možete potrošiti ogroman novac na kampanje i ne postići ništa.

Dvije generacije koje najviše oblikuju korištenje društvenih mreža, ali i budućnost marketinga kao cjeline, su milenijumska generacija (generacija Y) i generacija Z.

Preko 90% milenijumske generacije (generacija rođena od 80-ih do sredine 90-ih) koristi društvene mreže. Jedna trećina ove generacije preferira da vrši poslovnu komunikaciju putem društvenih mreža. Ovo je generacija koja će u sledećih par godina dostići vrhunac potrošnje novca (25-35 godina).

Kod generacije Z, koja trenutno odrasta, korištenje društvenih mreža je još izraženije. Za razliku od milenijumske generacije, koji su proveli djetinjstvo u poslijeratnom vremenu, kad je malo ko imao pristup internetu i kada su se igrice i filmovi „narezivali“ na cd-ove, ova generacija od malih nogu odrasta uz internet i društvene mreže. Zbog toga, društvene mreže postaju neizbrisiv dio njihovog identiteta.

Ako želite da utičete na ove dvije generacije jednostavno morate biti prisutni na društvenim mrežama, ali postoji nekoliko stvari na koje morate obratiti pažnju prije nego što krenete sa vašim kampanjama.

  • Definišite jasne ciljeve kampanje

Da li vam je cilj da prodate proizvod ili da povećate svijest o brendu? Šta želite postići?

To će vam odrediti kako će vam kampanja izgledati, i kasniji koraci će biti dosta lakši.

  • Kvantifikujte ove ciljeve

Postavite sebi jasna i kvantifikovana mjerila uspjeha. Na primjer „Želim ovom kampanjom postići vidljivost od 100.000 ljudi“.

Takođe, postavite sebi vremenske rokove. Ako je u pitanju dugoročna kampanja, onda ove rokove razdijelite u više manjih.

  • Odredite ciljne grupe

Preciznija ciljna grupa znači veća konverzija, te prema tome i bolji ROI (povrat na investiciju). Kod određivanja ciljnih grupa preporučujem korištenje Buyer Persona terminologije, jer vam omogućava da stvari sagledate iz više različitih uglova.

  • Identifikujte i sarađujte sa influencerima

Ove dvije generacije su specifične i po tome što dosta manje vjeruju direktnim reklamama, ali zato dosta više vjeruju influencerima i njihovim preporukama. Influenceri nisu samo slavne i poznate osobe, koji će vam uzeti ogromne iznose za preporuku vašeg proizvoda. Influenceri mogu biti i mladi ljudi sa dosta pratilaca na društvenim mrežama. Influencer je i fitness trener koji trenira par desetina ljudi, kao i vaš komšija fotograf sa par stotina pratilaca na instagramu, jer njih ljudi doživljavaju kao kredibilne u njihovoj branši. Neophodno je identifikovati ove ljude i kroz saradnju sa njima proširivati domet kampanje.

  • Stavite sve ovo na papir (ili tabelu)

Postoji poznata izreka koju vjerujem da svi već znate, pa nema potrebe da ju ponavljam. Kod ovog dijela imate dvije mogućnosti. Prva je da sami kreirate vremenske tabele, strategije i content marketing templejte, dok je druga da koristite gotove, koji već postoje. Ukoliko se odručite za drugu, dva besplatna resursa koja bih vam preporučio su HootSuite Social Media Templates i Hubspot Content Creation Templates

 

  • Napravite content marketing strategiju

Kvalitetan sadržaj je najbitniji faktor uspjeha na društvenim mrežama. Vaša content marketing strategija treba biti u ravni sa vašim ciljevima, kao i vrijednostima vašeg biznisa. Cilj je kreirati informativan i zanimljiv sadržaj, koji će posjetioci rado dijeliti i komentarisati. Obratite pažnju na vizuale jer vizuali hvataju dosta više paženje nego klasičan tekst. Ne ograničavajte se samo na slike. Video sadržaj, infografike, gifovi, sve ovo može biti dio vaše content marketing strategije.

Pogledajte linkove iz tačke 5, jer oni sadrže dosta gotovih content marketing templejta. Ukoliko ne znate koristiti grafičke programe kao što su Photoshop ili Illustrator, canva.com vam omogućava kreiranja prelijepih vizuala uz vrlo jednostavan korisnički interefejs.

  • Pratite tok kampanije i prilagođavajte se

Koristite alate za praćenje analitike. Pratite ključne indikatore koje ste sebi postavili ranije. Ne libite se izmjena strategije i vremenskih tabela, a ukoliko je potrebno i cijele kampanje, ako primijetite da nešto ne funkcioniše ili da bi nešto funkcionisalo bolje.

Korisni alati za analitiku na društvenim mrežama:

SproutSocial

Later

Buffer

Sve ovo se može naučiti, ali zahtjeva vremena i posvećenosti. Ukoliko ste zaokupljeni svojim poslom, često je bolje prepustiti ovaj dio posla profesionalcima. Takođe se pokazalo kao isplativija opcija uraditi outsourcing, tj platiti nekoj agenciji da radi posao onlajn promocije. Na ovaj način dobijate kvalitetnu uslugu, a vi se možete posvetiti svom primarnom poslu, zbog kojeg i jeste u svijetu preduzetništva.