Imaš biznis? Trebaš savjet? Na pravom si tekstu.

Prije svega želimo skrenuti pažnju da ovaj tekst ne pišemo u cilju omalovažavanja bilo kojeg modela marketinga. Ovim tekstom želimo ukazati na to koje vrste marketinga su se u praksi pokazale kao uspješnije i pružiti čitaocima činjenice kojima će oni sami zaključiti koji model marketinga je pogodniji za njihovo poslovanje.

Vrste marketinga koje ćemo analizirati u ovom tekstu su digitalni i tradicionalni marketing. Digitalni marketing (internet, online, web marketing) od svojih početaka ranih dvijehiljaditih (od 2000. godine pa naviše) bilježi ubrzan rast i primjenu u svim sferama poslovanja. Prepoznat je kao izuzetno efikasan način oglašavanja i prodaje te je postao broj jedan alat marketinških stručnjaka ali i kod svih onih koji žele promovisati svoje aktivnosti. Oglašavanje na internetu je danas apsolutni hit i nešto bez čega niti jedan biznis nije u stanju da opstane i održi pozitivno poslovanje. Digitalni način oglašavanja ima mnogo prednosti, a najvažnije su to što je pristupačan (svi su u mogućnosti da se njime koriste), efektivan (postižu se ciljevi, a to je promocija željenim potrošačima) i povoljan (u odnosu na tradIcionalne načine oglašavanja, digitalni marketing je višestruko jeftiniji). Ove prednosti su dovoljne da zauzme najviše mjesto među marketing modelima i marketing kanalima.

Drugi kanal ili model, podrazumijeva klasične načine oglašavanja: novine, radio, TV, bilborde, itd., i u konteksu ovog teksta govorićemo o njemu kao o tradicionalnom modelu. Ovaj vid marketinga i dalje bilježi dobre rezultate. Kako svaka roba nađe svog kupca, tako i ovaj marketing koriste kompanije koje imaju dovoljno velike budžete. Ipak, nakon decenija dominacije, tradicionalni marketing polako posustaje pred svojim digitalnim parnjakom. O tome kako je tradicionalni marketing i oglašavanje bitan i važan za biznis znaju i ptice na grani.

Sada ćemo uporediti broj pretraga na Google-u, koristeći ključne riječi vezane za tradicionalni i digitalni marketing i trendove na svjetskim tržištima, kako bismo dobili jasan uvid u promjenama na polju oglašavanja

scr1

Plava boja – Ključna riječ “Social media marketing”

Crvena boja – Ključna riječ “Guerilla marketing”

Žuta boja – Ključna riječ “Tv advertising”

Zelena boja – Ključna riječ “Radio advertising”

billboard

Istraživanja pokazuju da efikasnost tradicionalnih marketinških alata kao što su TV oglašavanje, radio reklame i reklame u novinama, opada od 2004. godine. S druge strane, ne možemo da ne primijetimo rast efikasnosti i tražnje digitalnih alata marketinga. Počevši od 2009. godine, sve do danas, taj rast ne jenjava, već nam samo ostavlja prostor da razmišljamo do kojeg nivoa će još dospjeti.

digital marketing

Kao što možete vidjeti, digitalni marketing bilježi rast, sa manjim oscilacijama. Internet kao platforma za oglašavanje pokazuje dobru prihvaćenost i od strane kompanija i od strane potrošača.

Sve rezultate možete i sami ponoviti na sledećem linku.

Trendovi se mijenjaju velikom brzinom, a svaki biznis se mora prilagoditi promjenama kako bi održao svoju konkurentnost i uspjeh na tržištu. To je ključ uspjeha. Ne ostavlja se prostor za sporo prilagođavanje promjenama. Marketing je najbolje sredstvo akcije kojim se pravi razlika između dobrog i najboljeg poslovanja. Kvalitet zadržava korisnike, ali marketing ih privlači. Nikada u istoriji nije bilo teže prodati nekome nešto po prvi put, a bez dobrog marketinga, to je još i teže.

U posljednjih nekoliko godina, trendovi nam ukazuju na ekspanzivan rast uspješnosti digitalnih marketinških alata, ali se naravno, ne smije zanemariti ni značaj tradicionalnih metoda. Garancija za uspjeh jeste kombinacija alata prilagođena potrebama krajnjih korisnika. Npr. ako se radi o mladom poslovanju, predlaže se za početak korištenje digitalnih alata marketinga, koji stvaraju odličan temelj za prepoznavanje Vašeg brenda. Odličan je izbor zbog niskih cijena koštanja i velikog dometa. Prednost mu daje i to što kreirate svoju kampanju u skladu sa svojom djelatnošću, usko orijentisani na ciljnu grupu klijenata koja Vas zanima. Na ovaj način, štedite i vrijeme i novac, a dolazite do velikog broja ciljanih korisnika. Putem internet kanala, osluškujete direktno njihove potrebe, zahtjeve, želje i sugestije. Efekti globalizacije su sve jači, a barijere sve manje, ukoliko ih znate na najbolji način iskoristiti. Naravno, nakon marketinške strategije na online platformi, stvorili ste odličan preduslov za korak dalje i skupili novac za kreiranje marketing strategije korištenjem tradicionalnih metoda. Online i offline marketing se nadovezuju, a na Vama je da pažljivo izaberete vrijeme i metodu, te krenete u pohod za unapređenjem brenda i ostvarivanjem povjerenja krajnjih korisnika, zbog kojih Vaše poslovanje i postoji.

Tempo promjena je sve brži i brži, promjene su česte, po svojoj prirodi beskrajne, a biznisima se ne daje izbor da biraju kojima promjenama će se prilagoditi, već zarad uspjeha moraju pratiti sve promjene, ponekad biti i korak ispred njih. Samo inovativne kompanije koje imaju razvijenu organizacionu kulturu za promjene i marketinški pristup, diktiraju tempo uspjeha!

Autori: Bogdana Kantar, Ognjen Ranisavić

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *