SEO optimizacija (9 SAVJETA ZA BOLJE RANGIRANJE)

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Zanima te šta je SEO optimizacija? Na koji način rangirati sajt brzo? U samo pet minuta čitanja, saznaćeš sve šta ti je potrebno da tvoj sajt pokida na Google-u i koje su najbolje prakse kada je u pitanju SEO optimizacija web sajta.

Odaberi prave ključne riječi

Jedna od najčešćih grešaka koje često primjetim na drugim blogovima jeste pisanje tekstova koji se ne rangiraju niti za jednu ključnu riječ.

Iako se nerijetko desi da su ti isti tekstovi sjajni, onoga trenutka kada prestanu da se pojavljuju na Facebook feedu bivaju potpuno zaboravljeni, jer ljudi ne mogu da ih nađu putem pretraživača.

Savjet koji ti mogu dati jeste da prestaneš da pišeš vijesti i fokusiraš se na pisanje „evergreen“ tekstova, koji će biti aktuelni kako danas, tako i za 5 i 10 godina.

Izbjegavaj pisanje tekstova koji imaju rok trajanja i piši stvari koje daju istinsku vrijednost ljudima. Da bi znao šta to ljudi zaista pretražuju na Google, ne postoji bolji alat od Google Keyword Plannera, kojem ćemo posvetiti posebnu pažnju na programu MDA.

Google Keyword Planner možeš da nađeš na ovom linku.

Još jedan od alata koji vam definitivno preporučujem da koristite prilikom izbora ključne riječi je Soovle.

Soovle vam omogućava da dobijete uvid koje su najpopularnije “long tail keywords” na osnovu jedne odabrane ključne riječi. “Long tail keywords” predstavljaju duže ključne riječi (fraze od dvije+ riječi) koje korisnici web pretraživača kucaju u pretrazi kad traže specifične savjete, proizvode, usluge i dr.

Dovoljno je da upišete ključnu riječ koja vas zanima i Soovle će vam pružiti detaljan uvid u “long tail keywords” u pretrazi na Google-u, YouTube-u, Bing-u, Amazon-u, Yahoo-u i drugim servisima za internet pretragu.

Soovle možete da pronađete na ovom linku:

Ali nemoj pretjerivati sa ključnim riječima

Jedna od najčešćih grešaka koja se dešava prilikom SEO optimizacije određenog sajta ili teksta je pretjerano dodavanje i ponavljanje ključnih riječi. Ovaj potez ne samo da neće doprinijeti boljem rangiranju na pretraživačima, već spada u takozvane black hat tehnike SEO optimizacije i skupo se plaćaju.

Optimalna količina ključnih riječi u tekstu trebala bi iznositi između 2% do 4% od cjelokupnog sadržaja. Google danas mnogo bolje razumije sadržaj o kojem pišete, te shvaća ukoliko se pokušava manipulisati pretjeranim dodavanjem ključnih riječi.

Način pisanja teksta ne bi trebao mnogo da odstupa od načina na koji osoba govori, jer je user experience – korisničko iskustvo jedan od jako bitnih faktora koji Google uzima u obzir kada rangira određeni sajt na bolju ili lošiju poziciju u pretrazi.

Uostalom, poznajete li neku osobu koja govori na način “hotel Banjaluka, hotel Banjaluka, hotel Banjaluka”? Ne biste trebali ni da pišete na taj način.

Napiši naslov na koji će ljudi klikati

Većina copywritera koje poznajem provodi više vremena smišljajuću naslov i uvodni copy, nego što pišu ostatak teksta. To je jednostavno tako iz razloga što je prvi utisak i posljednji, te što u samom početku nije toliko važno da li je i koliko je sam tekst zaista dobar, već da privučemo posjetioca da pročita tekst do kraja.

Ukoliko čitaoca ne privučemo u početku i zainteresujemo ga da pročita tekst do kraja, postoje velike šanse da će odustati od odluke da čita.

Uvijek razmišljajte o tome da vaši čitaoci imaju otvoreno još deset drugih tabova, te im sve vrijeme iskaču notifikacije, čekaju ih nove stvari na Fejsu, jedva čekaju da vide ko im je lajkovao fotku i tome slično.

Neka vaš naslov i uvod djeluju dovoljno zanimljivo da te stvari mogu da sačekaju koji minut.

Vodi računa o dinamici

Jedna od najvećih razlika u pisanju za web i pisanju za knjigu je dinamika teksta. Tekst napisan na webu, koji nije dinamičan, vrlo često biva ignorisan, jer ljudi prosto imaju prevelik broj sličnih tekstova u ponudi u svakome trenutku i ne žele da čitaju nešto što ih na prvu ne privuče.

Zapamti jednu stvar, ljudi često ne čitaju tekstove, oni ih skeniraju, te ako tekst pri prvom skeniraju od korisnika ne prođe test, on lako odlazi sa njega. Pisanje na webu trebalo bi da bude dinamično, tj. da se stalno nešto dešava.

Počnemo sa naslovom, pa imamo kratki uvod, pa onda fotografiju, pa opet kratki pasus, pa onda podnaslov, pa neki video, pa opet kratki pasus i tako u krug.

S obzirom na to da gotovo svako od nas koristi Facebook, tekst objavljen na webu trebao bi da bude dinamičan kao vremenska linija na Facebook-u, na kojem se u svakom trenutku nešto dešava i koji nam uvijek nudi neki novi, zanimljivi sadržaj.

Svako malo uradi content update

Jedan od najjednostavnijih organskih načina da rangirate vaš sadržaj na Guglu je putem tehnike zvane content update. Vidi jednu stvar. Veliki broj ljudi nakon što napiše, objavi, te kasnije podijeli tekst na društvenim mrežama, misli da je uradio sav dio posla. U suštini, ovdje posao tek počinje. Nerealno je očekivati da će tek napisan tekst, bez obzira koliko dobar bio, donijeti visoku poziciju na Guglu za neku jaku ključnu riječ. Njemu su potrebni klikovi, pregledi, šerovi.

Ono što obično radim je sljedeće:

Recimo da napišem tekst pod nazivom „8 stvari koje možete vidjeti u Beču“. Prvi put kada ga objavim i podijelim po grupama, tekst će dobiti određenu posjetu, ali to vjerovatno opet neće biti dovoljno da rangira visoko. Ali nakon mjesec dana uradiću update tog teksta koji će biti „10 stvari koje možete vidjeti u Beču“. Nakon tri mjeseca će onda biti 12, nakon pet 15, a nakon pola godine „17 ultimativnih stvari koje možeš vidjeti u Beču“. Na ovaj način, naš tekst se svako malo otvara, neko ga gleda, komentariše, a i sam Gugl vidi da se nešto dešava te da je tekst očito zanimljiv te mu daje bolji rezultat.

Ne zaboravi backlinkove

Ne znam da li si nekada primijetio koliko svoje mišljenje baziramo na osnovi mišljenja drugih ljudi? Koliko puta, prije nego što pogledamo neki film ili rezervišemo određeni smještaj, pogledamo njegovu ocjenu i komentare drugih ljudi?

Htjeli to priznati ili ne, mi baziramo svoje mišljenje na mišljenju drugih ljudi, jer mnogo bolje izgleda kada nas drugi hvale, nego kad sebe sami hvalimo, zar ne?

Kada je SEO optimizacija u pitanju, slično razmišlja i veliki G, koji kao jedan od najvažnijih faktora za rangiranje na svom pretraživaču uzima backlinkove, tj. preporuke drugih sajtova o vrijednosti određenog sadržaja. Kada određeni sajt u svoj tekst stavi link ka tvom sajtu to je najbolja moguća preporuka koju možeš dobiti.

Kao kada te u stvarnom životu neko potapše po ramenu i kaže: Super si ovo uradio!”, backlink u digitalnom svijetu označava upravo to – preporuku da je određen sadržaj ili posao odrađen dobro.

Iskoristi podatke koje ti daje Google Search Console

Zar ne bi bilo moćno znati koje su to ključne riječi koje drugi ljudi guglaju da bi došli na naš sajt? Upravo to možemo saznati putem sjajnog Search Consola, po meni lično jedne od najboljih alatki kada je SEO optimizacija u pitanju. U samo nekoliko klikova saznajte preko kojih riječi ljudi dolaze na naš sajt, koliki broj ljudi vidi, a koliki klikne na naš tekst na Guglu, te koja nam je ukupna pozicija za svaku ključnu riječ.

SEO optmizacija – Bonus savjet

Google Search Console pro strategija

Ako pričamo o nekim naprednim SEO forama, za čiju pomoć nam treba Google Search Console, evo jednog pro savjeta. Naime, umjesto da pokušavamo da rangiramo za gotovo sve ključne riječi, bilo bi mnogo bolje da se prvo fokusiramo samo na one za koje smo jako blizu vrhu. I vrabci na grani već znaju da se prva tri rezultata najviše klikaju, te nam cilj uvijek treba biti da rangiramo što bliže vrhu, jer već sa četvrtim I petim mjestom gubimo mnogo posjeta. Ono što treba da uradite je da pronađete rezultate koji rangiraju od petog do desetog mjesta (koji su jako blizu top tri), a koji imaju mnogo impresija i njih promovišete. Ovim tekstovima nedostaje malo busta da uđu u top tri, a tada posjete šibaju mnogo više.

SEO optimizacija – Skyscraper tehnika

Jedna od tehnika koja zasigurno donosi veću posjetu je Skyscraper tehinka, koju je kreirao kralj SEO optimizacije, Brian Dean. Suština je u tome da se istraže popularni trendovi i teme za koje već postoji veliko interesovanje publike. Nakon toga, kreira se još bolji sadržaj na tu temu, sadržaj koji bi trebao da bude nešto najbolje što će ljudi pronaći na internetu za datu temu. Nakon što smo stvorili novi i bolji sadržaj na jako popularnu temu, ostaje još da se obratimo ljudima koji su linkovali ka sličnim tekstovima kako bi obratili pažnju na naš tekst i kao ultimativnu nagradu, dali nam backlink.

Koristi Yoast SEO plugin

Uz pomoć ovog alata saznaćete koliko puta smijete da koristite odabranu ključnu riječ u tekstu, da li imate odgovarajući meta opis, da li su vam dobri linkovi – kako unutrašnji, tako i spoljašnji, te do koje mjere je vaš tekst optimizovan za web pretraživače.

WordPress plugin Yoast SEO nalazi se na ovom linku.

I to bi bilo to kada je SEO optimizacija u pitanju. Za sva dodatna pitanja, piši mi.

A ukoliko te zanima, pisao sam i o tome kako zaraditi novac od bloga.

Robert Dacešin

Pročitajte i...

Zatražite ponudu

Popunite upitnik ispod i mi ćemo Vam dostaviti ponudu krojenu po Vašim potrebama

1
2
3
a sad
drugi oblak dva
treći krug