Kako je Fejsbuk pobijedio UN ili koliko su društvene mreže prijatelj vašem biznisu.

Najveća društvena mreža na svijetu, Fejsbuk, ovih dana je obilježavala svoj rođendan. Povodom ovog jubileja su napravili kampanju promocije prijateljstva, kao osnovne vrijednosti koja krasi ovu mrežu. O tome kako je nastao Fejsbuk i na koji način, neću pisati, to već sigurno svi znamo. Ono o čemu ću pisati jeste, sad već famozni Friendship video (ili video prijateljstva) sa heštegom friensday (#friendsday). Ovaj video je plasiran kako bi sve nas podsjetio da imamo prijatelje, na divne momente provedene zajedno i vrijeme koje neumoljivo prolazi. Možda će se neko zapitati šta ima famozno u običnom videu koji prikazuje fotografije fejsbuk korisnika sa njihovim prijateljima. Pa, iskreno, ništa. To je sasvim prosječan i običan video da se o njemu nema šta posebno pisati, a o heštegu pogotovo. No nešto drugo je itekako bitno i interesantno svakome koga zanimaju trendovi oglašavanja i društvene mreže mreža, a to je pometnja i zavrzlama koja je nastala kao produkt ove simbolične proslave Fejsbukovog rodjendana na globalnom nivou.

Još jedna stvar, Ujedinjene nacije. Kakve veze Ujedinjene nacije (UN) imaju sa ovom pričom? Ne mnogo, osim što je UN već proglasio 30. jul za međunarodni dan prijateljstva na inicijativu UNESCO-a imajući na umu viziju da prijateljstvo medu ljudima, zemljama, kulturama i individualcima može stvoriti uslove mira i graditi mostove među zajednicama.

Pažljivom čitaocu se sad već javlja ideja ovog teksta, a to je postojanje dva dana prijateljstva, jednog koje je proglasio UN, najveća svjetska organizacija koja okuplja 193 države i drugog, kojeg je proglasio Fejsbuk, društvena mreža. Doduše, mora se priznati da ovaj Fejsbukov nije zvaničan, bar što se tiče svih drugih osim Fejsbuka. Ono što je fascinantno je činjenica da su mnogi, ne ulazeci dublje u samu tematiku datuma, uzeli ovaj Fejsbukov za zvanični dan prijateljstva, i pored videa koji je Fejsbuk plasirao, pisali objave poput „Srećan vam svjetski dan prijateljstva“. Na različite načine su obilježili ovaj dan i veličali ovaj ljudski odnos, dijeleći sa svojim onlajn jaranima sve ono što se može podvesti pod prijateljstvo i dan prijateljstva. Naravno, sad je već jasno da su mnogi pogriješili obilježavajuci dan prijateljstva pola godine ranije, no ko još mari za datume. Bitna je jedna druga stvar.

Bitna je moć jedne društvene mreže da kreira mišljenje i utiče na ponašanje miliona ljudi širom svijeta, navodeći ih da se ponašaju u skladu sa onim što su celnici ove mreže željeli postići. Ta moc se ogleda u povjerenju (neću se usuditi reći naivnosti korisnika) koje ova društvena mreža ima medu korisnicima koji svakodnevno dobijaju korisne i manje korisne informacije provodeci vrijeme “surfajuci” Facebook-om.

Ljudima koji su dio komunikacijskih procesa na društvenim mrežama je odavno poznata moc ovih. Mudriji među nama tu moc svakodnevno koriste da kreiraju svijest o različitim sadržajima, a najviše za kreiranje svijesti o različitim poslovima i brendovima na globalnom i lokalnom nivou. Primjer sa obilježavanjem dana prijateljstva govori u korist konstatacije da je moć društvenih mreža u današnjem svijetu, zaista neprikosnovena i da efikasnijeg kanala komunikacije trenutno nema, uzimajući u obzir cost benefit (uloženo-dobijeno) polazišta. Društvene mreže poput Facebook-a imaju daleko veći domet nego tradicionalni mediji (televizija, radio, novine). Prosto rečeno, sa manje novca više ljudi vidi vašu reklamu, sadržaj, proizvod…sve što poželite. Sve što je potrebno jeste da imate nekog sa iskustvom u oglašavanju putem društvenih mreža, kako biste postigli maksimalne rezultate.

Kada se sagleda navedeno, onda se kao logičan izbor promocije javlja nastup na društvenim mrežama i postaje sasvim jasna ideja o tome kako društvene mreže mogu biti prijatelj vašem poslovanju. Ako Fejsbuk može svoj rođendan učiniti svjetskim danom prijateljstva, možete i vi vaš proizvod ili uslugu učiniti viđenim od strane ciljanog tržišta.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *